روایت تورنگ سلیمانی از "جنون"/گزارش تصویری نمایشگاه آثار تورنگ سلیمانی در گالری ابد

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاهی از دیجیتال آرت های تورنگ سلیمانی تحت عنوان "جنون" از روز جمعه دوازدهم آبان ماه در گالری ابد برپا شد.

تورنگ سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با روند شکل گیری مجموعه جنون گفت: در طول شکل گیری این مجموعه تجربه های مختلف تکنیکی در هنرهای تجسمی و ایده های مختلفی در زمان های مختلف به ذهنم می‌رسید ، که تصمیم گرفتم به دنبال تکنیکی بروم که تا آن زمان کار نکرده و تجربه نکرده بودم و در فضای تجسمی اخیر هم ، کمتر نمایشگاه و مجموعه های این چنینی به گوشم می‌رسید ، در کنار ایده های اولیه «جنون» که در ارتباط با شناخت به خود و رسیدن به حقیقت درون بود و اتود هایی که با نرم افزار و عکاسی اجرا میشد آرام آرام اتود ها شکل جدی تری به خود گرفت و مجموعه به مرور زمان تکمیل تر شد که حدود ۱ سال برای تکمیل مجموعه زمان سپری شد.

سلیمانی درمورد تعداد، ابعاد، تکنیک و علت انتخاب عنوان مجموعه توضیح داد: تعداد آثار ، در این نمایشگاه ۱۰ اثر و ۱ ویدیو آرت است ، که بیشتر آثار( ۶ عدد) با ابعاد مربع ۷۵ در ۷۵ و ۴۰ در ۱۴۰ ، ۵۰ در ۷۰ است و با تکنیک دیجیتال و تلفیق هنر عکاسی و نرم افزار خلق شده است.

در این مجموعه به دلیل حالات و عناصر تکثیر شونده و نا معلوم و مفهوم شناخت و حقیقتی که با حرکت و شیدایی عناصر همراه بود تصمیم گرفتم از واژه «جنون» استفاده کنم به این علت که هم با حالات آثار هماهنگ بود و هم علامت سوالی را برای مخاطب به وجود می آورد که چه جنونی در انتظارش هست.

وی در ادامه افزود : در خلق آثار این مجموعه به طور مشخص و دقیق نمیتوان گفت که تاثیر از شخص یا مکتب خاصی باشد و بیشتر به تفکرات شخصی و زیست شخصی خود باز میگردد و مسیر شناخت این مجموعه در روند خلق آثار مختلف و مجموعه های دیگر رشد کرد و سوال های مختلفی که در ذهنم به وجود می امد دلیل بر این شد که به دنبال جوابش بگردم . همچنین به جواب نهایی رسیدن در باب سوال های مورد نظر ، زمان بر و طولانی می‌باشد ، زیرا در هر زمان فکر و تفکر آدمی جواب و نظری نو و تازه ای رو در مورد سوال های شخصی پیدا میکند .

در ارتباط با نمایشگاه ویدیو آرتی که به همراه مجموعه به نمایش در آمد ادامه دارد و مسیر پیش روی من در مجموعه « جنون » را تکمیل تر میکند.


این نمایشگاه تا بیست و ششم آبان ماه در گالری ابد واقع در گیشا( کوی نصر) ، خیابان شهید علیالی(پیروزی غربی)، خیابان جوادی ، پلاک 53 دایر می باشد.


مطالب مرتبط:

logo-samandehi